Rámpakiegyenlítők

A rámpakiegyenlítő feladata, hogy hidat képezzen a raktárcsarnok és a teherautó között, ezzel biztosítva a gyors és hatékony árumozgatást.

Keret

A rámpa keretszerkezetét egy 3 oldalon körbefutó szögvas-keret alkotja, beépítés után a rámpa ezen a kereten függeszkedik.

A rámpa önhordó szerkezetű, a rámpa alján lévő keresztgerendán helyezkedik el a hidraulikus motor. Az első részen két függőleges szögacél fut, ami esetenként az ütköző bakok felszerelésére szolgál, valamint a beton éleinek védelmét biztosítja.

Plató

A munkalemez felülete DIN szabvány szerint csúszásmentes, cseppmintás nyomású, 5 vagy 7 mm vastag, ami a rámpa teherbírásához van méretezve. A plató alátámasztása melegen hengerelt szögacélból készül.









Két oldalán függőlegesen helyezkednek el a láb-becsípődést megakadályozó lemezek. Az egyes kereszttartók között található a kitoló és az emelőhenger felfogatása.






Hidraulika

Közvetlenül a plató alatt helyezkedik el a hidraulikus aggregátegység amely a motort, a pumpát, az olajtankot és a vezérlőszelepeket tartalmazza. A hidraulikus motor a falon elhelyezett vezérlőegységgel működtethető.






Biztonsági berendezések

Mind a plató oldalán, mind a kereten található olyan védőlemez, amely meggátolja a rámpa mozgatása közben az esetleges lábsérüléseket. Emellett a plató szélét fekete-sárga csíkok jelezik.

A hidraulikahengere zuhanásgátlóval van ellátva, amely biztosítja, hogy egy hirtelen fellépő, ún. „nyomási csúcsok” következtében se essen le a plató az alsó végállásra. Ilyen „nyomási csúcsok” előfordulhatnak, például amikor a teherautó véletlenül kicsúszik a plató alól. Ezzel a hirtelen fellépő ütéssel a henger zuhanásgátló funkciója aktiválódik, és a plató egy rövid esés után felfüggesztődik; ezáltal elkerülhetők a nagyobb károk.

Minden rámpakiegyenlítő vezérléshez tartozik egy főkapcsoló, ami egyben vészkapcsolóként is szolgál, valamint egy újraindulás-gátló funkció áramszünet esetére.

Karbantartási és javítási munkák elvégzésekor kap szerepet a – minden rámpánál megtalálható – ún. biztonsági kitámasztó kar, ami a platót mechanikusan aládúcolja, mielőtt a szerelő a rámpa platója alá menne.

A hidraulikus rámpakiegyenlítő biztonsági felszereltsége a EU 1398 sz. szabvány mindenkori legújabb előírásainak megfelel.

A biztonságtechnikai követelmények és az egyszerű üzemeltetés mellett döntő érv az a nagyfokú stabilitás, ami a működtetés során elengedhetetlen.

A rámpakiegyenlítő standard kivitelben dinamikus terhelhetősége 6 tonna, statikus (nyugalmi állapotban) terhelhetősége 8,4 tonna.

A motoregység 1,1 kW teljesítményű, 400 V / 50 Hz energiaigényű. A motor fordulata 3000 U/min és 5 liter/perc átfolyású pumpával rendelkezik. A tartály 7 literes űrtartalmú. A motoregységhez biztonsági szelep kapcsolódik, amely 24 V-on működik.

Standard szín: RAL 7016 sötétszürke.
Egyéb lakkozás felár ellenében a RAL színskála alapján lehetséges.

A rámpakiegyenlítők homlokfelületének mindkét oldalán egy-egy energiaelnyelő gumibak van, ami tolatásnál igen hasznos.

Típusok

Billenő ékes rámpakiegyenlítő
  • RH 11
  • RH 12
  • RH 13





Kitoló ékes rámpakiegyenlítő
  • RH 21
  • RH 22
  • RH 23

  • RH 31
  • RH 32
  • RH 33